Och jag är?

Det kanske vore kul att veta lite vem personen bakom alla dessa grejer på bloggen är. :) Dags att lära känna mig lite mer.
Jag heter Ulrika Haak. 15 år gammal, föddes på prick utsatt dag den 4 November. Jag älskar utmaningar, älskar att behöva jobba för saker. Antagligen skulle folk beskriva mig som rätt ambitiös.
I skolan är jag nog rätt arbetsam. Betyg är otroligt viktigt för mig. Hela skolan egentligen. Att bara, veta att man kämpat så hårt för någonting och får belöning för det. Även om jag inte direkt tycker om alla inlämningar, prov och all stress. Men jag tar mig igenom det för att jag vet att jag blir glad i slutändan. Envis är jag nog.
Jag är väldigt glad också. Skrattar väldigt ofta, rätt flummig med mina vänner men ändå seriös. Utan mina fina vänner och min familj hade jag nog gått under. <3
Jag tävlar med hundar också, i agility och lydnad. Så himla roligt! Är aktiv i en hundungdomsklubb här på lidingö där jag bor, håller kurser, sitter i styrelsen och är webmaster på hemsidan. Jättekul är det! :) Min fina hund är någon jag inte skulle klara mig utan heller. <3
Jag älskar språk. Och att skriva. Jag lärde mig att läsa och skriva när jag var 5 år, kanske har jag det på något sätt i mig. Språkämnena är det jag har lättast för och jag vill lära mig fler språk. För tillfället kan jag Svenska, engelska och lite franska som jag läser i skolan. Mitt mål är att iallafall vara fyrspråkig senare i livet.
Jag älskar musik också. Gick på piano i 5 år innan jag slutade för ett par år sedan, och tappade tyvärr en del. Spelar en hel del gitarr, sjunger och spelar litelite piano. Gick på sång i 6 år innan jag slutade på det också, men har alltid underhållit det här hemma själv. Tyvärr är jag lite för feg för att spela inför någon, men.. ;) Musik är ingenting jag skulle vilja satsa på, jag spelar hemma med mig själv för att jag älskar det.
Men självklart, det som är bloggens huvudinriktning, så är fotografering något av det bästa jag vet. Jag har en Nikon D300 för tillfället, en nyinköpt kamera som jag redan trivs otroligt bra med! Mitt mål är att bli någon sorts fotograf, mer som en "konstfotograf". Men vi får se vart det bär...

Kommentarer
Postat av: Frida

sv: åh, tack så hemskt mycket! :D

2010-11-08 @ 18:06:14
URL: http://fridalautin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0